Online theoriecursus

Ons bedrijf was goed gevestigd toen ik het bedacht, en ik zal onze diensten blijven aanbieden. Ik kreeg mijn scooter/fiets, mijn pitbike en mijn motorfiets op dezelfde dag, 29 april 1999.

Ik werd voorgesteld aan de Onelook website, en kreeg onmiddellijk een certificaat van bekwaamheid. Dit is de officiƫle website van de CBR Club of America. Onelook.com is een geweldige site, en de informatie op de site is echt compleet en goed gepresenteerd. Ik zou het zeker niet op een andere manier doen. Blijf jezelf eraan herinneren dat het Onelook.com is dat mij op de weg heeft gehouden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik verhuisde naar IL en begon aan een nieuwe baan, en volgde een nieuwe rijopleiding. Redelijk goed gekwalificeerd voor het CBR ( CBritten voor Car Responders, nog niet toegewezen, maar zal binnenkort beschikbaar zijn zodra ik mijn rijexamen win), en ik voltooide de cursus in ongeveer 5 dagen. Rond die tijd crashte de Onelook website, en moest ik dus ongeveer 5 weken wachten voordat ik er weer gebruik van kon maken.

Rond die tijd was er herrie in de klas, en ik had een 6 maanden oude baby, en ik bracht veel tijd door op het internet, dus besloot ik om wat cursussen online te volgen bij een plaatselijke rijschool. Rond die tijd werd ik uitgenodigd om een 3-daagse CDL rijtest bij te wonen. Aangezien ik al ongeveer 50 uur had gereden, en het vereiste rijexamen 100 uur was, begon ik me zorgen te maken dat ik misschien rood tape zou zijn, en daarom niet in staat om het examen te voltooien. Toen ik echter naar de rijschool ging, planden ze strategisch een rijles voor me in, met een volledige herziening van alle rijtheorie die ik had gekregen. Met de extra rij-theorieles was ik in 2 dagen klaar.

Dus, waarom heb ik gekozen voor deze rijlessen? Ik koos voor online rijschool specifiek omdat ze een meer agressieve rijles beloofden die vol zat met gevarenborden. Bovendien, ik vond de cursussen pagina van de Onelook website, die had een video getuigenissen van tevreden klanten – absoluut moet deze link volgen voor meer informatie.

Het eigenlijke rijexamen was een schriftelijk examen, en de vragen hadden betrekking op de rijvaardigheid van tieners. Ik slaagde bij de eerste poging, en werd de trotse nieuwe eigenaar van een Ford Escape uit 2009, uitgerust met lederen zetels en een maan dak. Ik had onlangs ook geleerd om met een versnellingsbak te rijden, en ik wilde echt graag met een versnellingsbak rijden als mijn betrouwbare auto voor schoolreisjes en uitstapjes.

Ik moet toegeven dat mijn nieuw gevonden vrijheid bijna het risico inhield dat ik gearresteerd zou worden toen ik voor het eerst voet zette op de stadsgrenzen van Indianapolis. Maar omdat ik altijd al met een versnellingsbak had willen rijden, volgde ik nauwgezet alle aanwijzingen op. En poeh, poeh, en pschahoo! Ik heb de politie nooit, maar dan ook nooit toestemming gegeven om mij aan de kant te zetten. ulp, in plaats daarvan kreeg ik toestemming om een schoolbus te besturen. Ja, het was een schoolbus. Ja, er zat een camera in de achteruitkijkspiegel. Ja, hij verzamelde het wisselgeld en bracht het naar de ritprijskast.

Maar de grote vraag is nog steeds, waarom vertel ik jullie dit allemaal? Nou, ik schreef me in voor een rij-programma terug in NCRCambridge in 2007. Ik wilde een stick shift te krijgen, en ik wilde ook mijn rij-checkers verkeersregels en veilig rijden praktijken te leren. Toen ik mijn learners permit, schreef ik me in een onveilig rijden cursus (het was ook een optionele add-on cursus aan de primaire rijbewijs, dus ik hoefde niet om het opnieuw te nemen). En nadat ik mijn rijbewijs had gehaald, schreef ik me weer in bij een rijschool voor gevorderden. Ik heb zowel de theorie als de rijtest voor leerlingen gedaan. En toen ik mijn rijbewijs had, begon ik het rijden weer een beetje moeilijk te vinden. Om de een of andere reden, reed ik samen met leerling chauffeurs op een natte weg. En, natuurlijk, kon ik geen verkeerslichten zien.

Ik ging naar het rijexamenbureau, en ze zeiden dat ze iemand zouden sturen om me te betrappen omdat ik “veel te langzaam” reed (ik moest van tevoren bellen om het te laten weten). Op dat moment vertelde ik de examinator ook dat ik geslaagd was voor mijn theorie en klaar was voor het rijexamen. De examinator zei, “goed gedaan, John. Nu, je kunt je gang gaan en het examen afleggen.” Toen ik zei, “maar ik ben al geslaagd voor mijn rij-theorie examen” zei hij, “het is simpel. Je moet nog steeds slagen voor het rijexamen.” Ik zei, “maar ik wil nog steeds rijexamen doen.” De examinator ging samen met mij door naar het rijexamen, en alsof er niets veranderd was. Ik speelde vals.